ಶುಕ್ರವಾರ, ಜನವರಿ 6, 2012

ಆಕ್ಸಿಸ್ ಬ್ಯಾಂಕ್ನೊಂದಿಗೆ ಸಡಿಲವಾದ ಸಂಬಂಧ

ಸುಮಾರು ಎರೆಡು ವರ್ಷಗಳ ಹಿಂದೆ ಆಕ್ಸಿಸ್ ಬ್ಯಾಂಕಿನವರು ಮೇಲೆ ಬಿದ್ದು ಒಂದು ಕ್ರೆಡಿಟ್ ಕಾರ್ಡನ್ನು ನನ್ನ ಜೇಬಿಗೆ ತಗುಲಿಸಿದ್ದರು, ಕಾರ್ಡನ್ನು ಪಡೆದ ಕೆಲವು ತಿಂಗಳಲ್ಲಿ ಅದನ್ನು ಬಳಸಿದ ನಾನು ಕಾರ್ಡಿನ ಬಳಕೆಯ ವಿಚಾರದಲ್ಲಿ ಆದ ತೊಂದರೆಗೆ ಸಹಾಯ ಕೋರಿ ಗ್ರಾಹಕ ಸೇವಾ ಕೇಂದ್ರಕ್ಕೆ ಕರೆ ಮಾಡಿದ್ದೆ, ಆಗ ನನಗೆ ಸಿಗದ ಕನ್ನಡದ ಸೇವೆಯ ಕುರಿತು ನಾನು ಗ್ರಾಹಕ ಸೇವಾ ಕೇಂದ್ರಕ್ಕೆ ಒಂದು ಮಿಂಚೆಯನ್ನು ಬರೆದೆ, ಇದು ನಡೆದದ್ದು ಸೆಪ್ಟೆಂಬರ್ ೨೦೧೦ ರಲ್ಲಿ, ಆಗ ಬ್ಯಾಂಕಿನವರಿಗೆ ಬರೆದ ಮಿಂಚೆ ಈ ಕೆಳಗಿದೆ ನೋಡಿ.
-----Original Message-----
From:   Ratheesha B R (rathishstar@gmail.com)
Date:   Saturday, September 25, 2010  08:20 AM
To:   customer.services@axisbank.com (customer.services@axisbank.com); debit.card@axisbank.com (debit.card@axisbank.com); mobile.banking@axisbank.com (mobile.banking@axisbank.com); cmt.co@axisbank.com (cmt.co@axisbank.com)
Subject:  Regarding your customer care service
Hello Sir,
This mail is regarding the issues that I facing with the axis bank customer care and with your IVR menu. I am a customer of the credit card and the personal loan with axis bank (details are given below). Whenever I have some queries regarding these products I call customer care to clarify the same but the issue I am facing is the uncomfortable interaction with customer care executive and I end up in having the query without any clarification and some time it leads to confusion too. The reason for this is my mother tongue is Kannada and I am located in Bangalore where the local language is also Kannada, So, it is obvious human nature that a person will be very much comfortable in the conversation when it is happening in his mother tongue.
And also since my conversation with axis bank customer care is related to a business which involves money I am more worried about the type of language I use in communication since end of the day I should not be left with uncleared or confused queries which might lead to a big or small financial loss to me.....
So, please understand the issue that I am and as well as other customers like me are facing and include Kannada option in your IVR menu where we can have comfortable conversation about our queries.
Credit card number: XXXXXXXXX
Personal loan: XXXXXXXXX
Thanks and regards
Ratheesha B.R

ಆಗ ಅವರಿಂದ ಒಂದು ಸಿದ್ದ ಉತ್ತರ ಬಂತು, ಅದರ ಪ್ರತಿಯು ಕೆಳಗಿದೆ ನೋಡಿ,

On Sat, Sep 25, 2010 at 3:44 PM, Customer Services  wrote:
Dear Customer,
This is with reference to your e-mail dated September 25, 2010  to customer.services@axisbank.com regarding credit card account.
We would like to inform you the we not yet enabled the service mentioned by you.
Further, We wish to inform you that we have made a note of  your interest and you will be intimated on the same once the service is enabled.
We would like to inform you that your e-mail i.d. is registered with us and you can send your query on email for resolution or your query.Your co-operation in the interim will be highly appreciated.We apologize for the inconvenience caused in this regards.We assure you our best of services.
Thank you for writing to us.
Regards
Customer Service Desk


ಇದಾದ ಮೇಲೆ ಹಲವು ಬರಿ ನಾನು ಪ್ರತ್ಯೇಕ ಮಿಂಚೆಗಳ ಮೂಲಕ ಹಾಗು ದೂರವಾಣಿಯ ಮೂಲಕ ಕನ್ನಡ ಸೇವೆಯ ಅಲಭ್ಯತೆಯ ಬಗ್ಗೆ ಪ್ರಸ್ತಾಪಿಸುತ್ತಿದ್ದೆ, ಕನ್ನಡಿಗರಿಗೆ ತಾಳ್ಮೆ ಹೆಚ್ಚು ನೋಡಿ, ಕೊನೆಗೂ ಒಂದು ವರ್ಷದ ನಂತರ  ಆ ತಾಳ್ಮೆಯ ಕಟ್ಟೆ ಒಡೆದು ಕ್ರೆಡಿಟ್ ಕಾರ್ಡನ್ನು ರದ್ದು ಗೊಳಿಸುವಂತೆ ಮನವಿ ಮಾಡಿದೆ,
(ಆ ವಿಷಯವಾಗಿ ಬರೆದ ಮಿಂಚೆ ಇಲ್ಲಿದೆ)
------------------------Original Message--------------------------------
From:Ratheesha B R[rathishstar@gmail.com]
Sent:12/23/2011 2:24:18 PM
To:customer.services@axisbank.com,grievencecell.card@axisbank.com
Subject:Re: AXISIBRM=008-178-189 Regarding your customer care service

Hi Fellows,
It has been more than a year I am requesting for the customer service in Kannada, recently I called up your customer care center again and I requested Kannada speaking representative to resolve my query, I got a hard reply from your representative that they support only English and Hindi, so, no Kannada!!
If I have to learn English or Hindi to retains as your customer then I don t want to be your customer. We got N number of banks who serve in our local language for our comfort banking.
So, here is my last mail, I cleared my outstanding in the card and requested for cancellation.
Good Buy and please continue this worst service so that the bank can vanish soon.
thanks,
Ratheesha
ತಕ್ಷಣಕ್ಕೆ  ಎಚ್ಚರವಾದಂತೆ ಆದ ಅವರು ನನ್ನ ಕ್ರೆಡಿಟ್ ಲಿಮಿಟ್ ಅನ್ನು ಹೆಚ್ಚಿಸಿ ನನ್ನ ಗ್ರಾಹಕ ಖಾತೆಯನ್ನು ಉಳಿಸಿಕೊಳ್ಳುವ ಪ್ರಯತ್ನ ಮಾಡಿದರು, ಆದರು ನಾನು ರದ್ದು ಮಾಡುತ್ತಿರುವ ಕಾರಣ 'ಕನ್ನಡದಲ್ಲಿ ಸೇವೆ ಸಿಗದಿದ್ದರಿಂದ' ಎಂದು ಮತ್ತೆ ಮತ್ತೆ ಒತ್ತಿ ಹೇಳ ಬೇಕಾಯ್ತು.  
----------------------
Hey People,
Can you please read my concerns again and check yourself whether my concern has been addressed in your reply? My major concern with your service was not having the service in Kannada, and the below mail does not speak a single word about this concern. That is why I say you do not have common sense.
 The local language of Karnataka is Kannada and your sevice does not have Kannada at any stage,so, one more reason for not having the common sense,  The RBI says to the banks to provide service in their local language and you are not following that, another reason for not having the common sense.
I think this is enough for now, please proccess my card cancellation soon, so that I will be free from the bad service soon.
Thanks,
Ratheesha

On Tue, Dec 27, 2011 at 3:12 PM,  wrote:
Dear Mr. Rathnakara,
This is with reference to your e-mail dated December 23, 2011  to customer.services@axisbank.com regarding card cancellation.
We apologise the delay in responding to your query.
Thankyou for writing to us.
Further, we observer from our records that, as per your request we have initiated the card cancellation request on 23/12/2011 with service request number 5848953.
Kindly allow us 07 working days to confirm the status of the same.
We are pleased to inform you, as per conversion and limit enahancement programme launched by Axis bank your credit card is eligible for Titanium Smart Traveler credit card and credit limit enhancement of Rs. 42000.
You will not be levied with any additional (Joining/ Annual) fees for the conversion of credit card.
We would like to inform you that, for titanium card, you will be charged interest at 3.25% p.m. incase late payment or no payment made.
We apologise for the annoyance this incident caused and we sincerely regret for the inadvertent inconveniences caused to you in the whole episode.
Regards
Customer Service Desk
ಗ್ರಾಹಕ ಸೇವಾ ಕೇಂದ್ರದಿಂದ ಕೊನೆಗೊಂದು ಕರೆ ಬಂತು ಆ ವ್ಯಕ್ತಿ ನನಗೆ ಕ್ರೆಡಿಟ್ ಲಿಮಿಟ್ ಜಾಸ್ತಿ ಮಾಡಿ, ಹಳೆಯದಾಗಿ ಕಟ್ಟಿದ್ದ ಕೆಲವು ಬಡ್ಡಿಗಳನ್ನು ಹಿಂತಿರುಗಿಸವುದಾಗಿ ಜೊತೆಗೆ ವಿವಿಧ ಉಡುಗೊರೆಗಳನ್ನು ರಿವಾರ್ಡ್ ಅಂಕಗಳ ಮೂಲಕ ನೀಡುವುದಾಗಿ ಹೇಳಿದರು, ಈ ಆಮಿಷಗಳ ಪಟ್ಟಿ ಮುಗಿದ ಮೇಲೆ ನನ್ನ ಪಟ್ಟನ್ನು ಸಡಿಲಿಸದೆ ಇದ್ದಾಗ, ಕನ್ನಡದಲ್ಲಿ ಸೇವೆ ನೀಡುವುದನ್ನು ಅತಿ ಮುಖ್ಯ ವಿಷಯವಾಗಿ ಪರಿಗಣಿಸಿ ಆದಷ್ಟು ಬೇಗ ಅದನ್ನು ಅನುಷ್ಟಾನಕ್ಕೆ ತರುವುದಾಗಿ ಭರವಸೆ ನೀಡಿದರು. ಆದರು ಗ್ರಾಹಕನಾಗಿ ಮುಂದುವರೆಯಲು ಒಪ್ಪದೇ ಕನ್ನಡ ಸೇವೆ ನೀಡಿದ ನಂತರವೇ ನಿಮ್ಮ ಗ್ರಾಹಕನಾಗುತ್ತೇನೆ ಎಂದು ಹೇಳಿದಾಗ, ಇನ್ನು ಆರು ತಿಂಗಳಲ್ಲಿ ಕನ್ನಡದ ಸೇವೆಯ ಭರವಸೆ ನೀಡಿ ಅಲ್ಲಿಯವರೆಗೆ ನನ್ನ  ಕಾರ್ಡನ್ನು 'ತಾತ್ಕಾಲಿಕವಾಗಿ ತಡೆ (Temprory Block) ಹಿಡಿದಿದ್ದಾರೆ, ಕನ್ನಡದಲ್ಲಿ ಸೇವೆ ಆರಂಭವಾದ ತಕ್ಷಣ ನನ್ನ ಕಾರ್ಡಿಗೆ ಪುನರ್ಜೀವ ನೀಡಿ ನನಗೆ ತಿಳಿಸುವುದಾಗಿ ಹೇಳಿದ್ದರೆ. ಇನ್ನಾರು ತಿಂಗಳು ಕಾಡು ನಂತರ ಕಾರ್ಡನ್ನು ರದ್ದುಗೊಳಿಸುವುದಾಗಿ ನಾನು ಹೇಳಿದ್ದೇನೆ.


ಇಲ್ಲಿ ನಾನು ತಿಳಿಸ ಬಯಸಿದ್ದು ಇಷ್ಟೇ ಗೆಳೆಯರೇ, ಕರ್ನಾಟಕದಲ್ಲಿ ಕನ್ನಡದಲ್ಲಿ ಸೇವೆ ನೀಡ ಬೇಕಾಗಿದ್ದು ಪ್ರತಿಯೊಬ್ಬನ ಕರ್ತವ್ಯ, ಅದನ್ನು ಮರೆತು ಬೇರೊಂದು ಭಾಷೆಯನ್ನು ನಮ್ಮ ಮೇಲೆ ಈ ಸಂಸ್ತೆಗಳು ಹೇರುತ್ತಿರುವಾಗ, ಒಬ್ಬ ಸಾಮನ್ಯ ಗ್ರಾಹಕನಾಗಿ ನಾವು ತೋರುವ "ಅಸಹಕಾರವೇ" ಅವರನ್ನು ದಾರಿಗೆ ತರುತ್ತದೆ. ಈ ನನ್ನ ಪ್ರಕರಣದಲ್ಲಿ ಯುದ್ದ ಇನ್ನು ಮುಗಿದಿಲ್ಲ, ಅವರೊಂದು ಯುದ್ದ ವಿರಾಮ ಘೋಷಿಸಿದ್ದಾರೆ ಅಷ್ಟೇ. ನನ್ನತೆಯೇ ಇನ್ನು ನಾಲ್ಕಾರು ಜನ ಮಾಡಿದರೆ ಜಯದ ಮಾಲೆ ನಮ್ಮ ಕೊರಳಿಗೆ. ಕರ್ನಾಟಕದಲ್ಲಿ ಕನ್ನಡದಲ್ಲಿ ಸೇವೆ ಬಯಸೋಣ.


9 ಕಾಮೆಂಟ್‌ಗಳು:

  1. ಬೊಂಬಾಟ್ !... ಸರಿಯಾದ ಕೆಲ್ಸ ಮಾಡಿದ್ರಿ

    ಪ್ರತ್ಯುತ್ತರಅಳಿಸಿ
  2. ನಿಮ್ಮ ಪ್ರಯತ್ನ ಯಶಸ್ವಿಯಾಗಲಿ.. ಆದರು ಕನ್ನಡದಲ್ಲಿ ಗ್ರಾಹಕ ಸೇವೆ ನೀಡೋಕೆ ಆರು ತಿಂಗಳು ಬೇಕೇ??

    ಪ್ರತ್ಯುತ್ತರಅಳಿಸಿ
  3. ಲೇಖಕರು ಈ ಕಾಮೆಂಟ್‌ ಅನ್ನು ತೆಗೆದು ಹಾಕಿದ್ದಾರೆ.

    ಪ್ರತ್ಯುತ್ತರಅಳಿಸಿ
  4. ರತೀಶ ರವರೆ ., ಕನ್ನಡ ಊಲಿಯಲು ನಿಮ್ಮನಥವರು ಬೇಕು .
    ತುಂಬ ತುಂಬ ಧನ್ಯವಾದಗಳು .ನೀವು ಎಲ್ಲ ಕನ್ನಡಿಗರಿಗೂ ಮಾದರಿ

    ಪ್ರತ್ಯುತ್ತರಅಳಿಸಿ
  5. ಕನ್ನಡಕ್ಕಾಗಿ ನಿಮ್ಮ ಹೋರಾಟ ನಿರಂತರವಾಗಿ ನೆಡೆಯುತ್ತಿರಲಿ. “ಸಿರಿಗನ್ನಡಂ ಗೆಲ್ಗೆ”
    -ಸುರೇಶ್ ಶ್ಯಾಮ್ ರಾವ್ ನೇರಂಬಳ್ಳಿ,ಕುವೈಟ್.

    ಪ್ರತ್ಯುತ್ತರಅಳಿಸಿ